0

Oliver Harper + GoodBadFlicks

"Bara en film kvar!?"
Woopsie-daisy! Nu har jag visst bara en film kvar i mitt skräckfilms-tema. Och många dagar kvar
till Halloween. Så därför vill jag delge några sköna tips på Youtube-kanaler värda att kolla upp.
För dessa fina herrar kan producera intressanta tankar kring film och media.
Vi påbörjar vår resa med en av mina personliga favoriter. Jag har tyvärr inte följt honom på ett tag,
men han är väl värd att kolla upp. Oliver Harper har stor kunskap inom film, gör mycket underliggande
undersökningar och analyserar nästintill allt. Oliver är en brittisk man, som tillskillnad från de flesta
har sin egna stil. Med en seriös, lugnande och simpel röstvolym går han genom filmfakta som en
sago-läsare. Inte på ett sövande sätt, utan ett mer beskrivande sätt. Hans recension av Dark City
och Dune håller sig till mina egna favoriter då Oliver verkligen kan berätta varför dessa filmer är så
fantastiska.
En annan konung inom film heter GoodBadFlicks. Han har själv valt att inte ge ut för mycket information
om sig själv. Bara det att han heter Cecil. Hans kanal är fullproppad med recensioner av B-filmer.
En massa titlar som Class of 1999, Phantasm, Blair Witch 2 och liknande produktioner. Han avslöjar
allt från början till slut, med en del humoristiska inslag. Men överraskande nog avslutar han allt med att
säga varför filmen i fråga är så satans bra! Det känns hur skönt som helst att höra någon som inte
kritiserar filmer, utan gillar dom! Jag har själv snackat med GoodBadFlicks på facebook och gett förslag
på filmer han borde recensera. Lustigt nog har han sett samtliga, så hans kunskap inom B-filmer är
stor!
 
Kolla upp dessa kanaler! Ni kommer inte bli besvikna!
 
Robin Andersson