1

E.U-valet...GET RRRRREADY TO RUMBBBLE!

Detta har INGENTING med film eller media att göra. Så för att göra detta till en liten media-anknytning
så vill jag meddela att X-Men recensionerna nått sitt slut. Jag såg aldrig klart The Wolverine och
X-Men First Class behöver en omtitt för att få en ordentlig recension. Men det kommer inte hända ännu
på ett tag. Härnäst kommer vi se när John dör i slutet, vi kommer kolla in Hardware nån vacker dag och
även kolla kvalitet eller kvantitet i Silent Hill Origins till Playstation 2.
E.U-valet kommer med stormsteg och ALLA snackar alltid om hur jävla viktigt det är att rösta. Jag är inte så
insatt i politik, men försöker sätta mina värderingar i åtminstone ett parti. Men det finns ett problem.
Häromdagen såg jag Forum på SVT2 där man snackade friskt om olika samtalsämnen. Jag hoppades
att detta skulle ge mig ett fortroende i de som en dag kommer sitta i makten. Allt jag såg var småbarn som
bråkade med varandra om att de hade läst fel i statisktiken, att Miljöpartiet inte fattade ett jota och så vidare.
Detta påminner mig om tävlingar som kretsar kring super-modeller, diverse paradis hotell och dylikt. Och
dessa shower, i sin tur, påminner mig om barn som slåss över vems pappa som har bäst jobb egentligen.
En andra notering: Sverigedemokraterna. Jag är själv rädd för deras politiska åsikter, men tycker ändå
att de ska få ha samma chans som alla andra att kunna säga ett ord om deras tankar. Men ingen tar dem
på allvar. Ingen kanal vågar visa deras reklam, vilket jag själv tycker är skamligt. Dessutom så stoppar
alla politiker öronen i fingrarna och skriker "LALALALALALA!" så fort de försöker ge sina åsikter.
Detta påminner mig starkt om att dessa småbarn någon gång kommer få makten i det politiska spelet
och får sitta med i E.U.
 
Barnsligt! Nåväl. Bara en peice of mind, som jag tror folk kan relatera till, oavsett vilket parti man står för.
För min del har jag ännu ingen aning om vad jag ska lägga min röst på.
 
Robin Andersson
 
1 Reinfeldtfan95:

Du har en bra poäng om SD där Filmfett, det är ju också det som hände under nazityskland att folk stoppade fingrarna i örat när man började prata nazipartierna och vi såg ju hur det gick.

Svar: Precis min poäng! Och att partierna lägger mer tid på att kritisera varandras åsikter utan att lyssna på ett enda ord får mig att tro att ett inbördes-mat-krig
kommer eskalera. Det är inte så lätt att ta politikerna på allvar när de inte ens
tar sina konkurrenter på allvar!
FilmFett