2

Sex and the city

Markus har länge försökt att övertala mig att se Sex and the shitty filmen. Anledningen kan vara att jag
inte har någon som helst kunskap om serien, eller så visste han kanske om att den varade 2 timmar och
30 minuter. I alla fall så såg jag skiten och jag mår mentalt dåligt.
 
Jag kan inte ens säga nån rolig kommentar om denna tragiska, tragiska film...
Sarah Jessica Parker, eller Carrie som hon heter, ska gifta sig med Mr Big, nån rik snubbe. Eftersom
bröllopet är på gång så träffar hon sina väninnor, vars namn jag inte har koll på. Jag vet däremot att
Kim Cattrall är med och det är nog den enda lilla lyckan jag får tillgång till. En av Carries vänner goes
ape-shit och förstör Mr Big genom att säga att "gifta sig är slöseri med tid" eller nått sånt. Inte smart
att säga för Mr Big som motvilligt ska gifta sig framför 200 pers för Carrie ville det. Så när dagen för
bröllopet ska kicka igång så sticker Mr Big. På grund av detta så blir Carrie deppig och beter sig som
en deprimerad detektiv ur valfri film-noir från 40-talet. Och nån form av ond förbannelse drabbar
över alla Carries vänner som får trubbel i kärlekslandet.
Fyra ytliga häxor går runt som cyborgs, till hälften människor, till hälften fyllda med botox.
Hade jag haft en flickvän så hade jag respekterat att se denna filmen. Särkilt om den varar typ 1 och 30.
Men över två timmar med "sex-skämt" som är så ointressanta att jag inte vet om de är tänkt sig att vara
kul eller bara komi-tragiskt? I think I pass. Kärleksdravlet är väll att stå ut med, då man har en chans att
kunna visa kärleksgårdens baksida. Men sanningen är att jag bryr mig inte så mycket. För aldrig har så
lite hänt under en period över 2 timmar. Brudarna testar kläder i en montage-scen. Halvt förväntar jag mig
att Kim Catrall ska bära sin cermonidräkt från Big Trouble In Little China. Men inte det nä!
Big Trouble in Little China. Där har vi något helt annat jag hellre tillbringar en längre föreläsning om.
Hur man lyckas göra en inbjudande trailer till en film utan någon som helst handling är bortom min
förståelse. Vi har 3 patetiska försök till skämt: En unge på typ 4 år som får lära sig säga sex. En hund
som juckar mot allt som rör sig. Och en brud som dricker dåligt vatten och skiter på sig. Tre helt
orginella skämt som vi aldrig sätt för och kan garva åt i flera timmar. (Yeah. right).
 
Detta är säkert ett intressant alternativ till männens filmintressen. Medans vi njuter av testeron från
Arnold Schwarzenegger så kan tjejerna garva åt....kläder. Målgruppen: 30 plussare vars stora
passion är att smala på diverse kattmotiv, äta ben and Jerrys ur burken med sked, ligga i mjukisbrallor
och dagdrömma om en hybrid mellan Johnny Depp, Brad Pitt och George Clooney. Jag räknas inte
in i den kategorin än så länge. 1 av 5 guldkameror.
Take, take, take? Mer Fake, Fake, Fake! Ni går inte vidare i Talang...
Robin Andersson
1 jonas hansen:

hehe, sick att du ändå så den, jag har ju sätt serien men filmen verkar ju ännu värre

Svar: Jo, den var ju ingen höjdare precis.
FilmFett

2 Anonym:

Najs att du ÄNTLIGEN tog den, hoppas för din skull att uppföljaren står på tur :)

Svar: Hmm....jag undrar verkligen vem denna anonyma person är? Kan det vara Markus? Vi får la se om jag vill förstöra en hel dag med o se skiten nån dag. Men inte ännu på ett tag...
FilmFett