0

Basket Case 2

”Därför drämde man till med två uppföljare som verkar lika skruvade som Markus virriga hjärna”. Med dessa ord utmanade Robin mig att ta tag i hans skit göra, Reviewa Basket Case 2 och 3. Jag har alla 3 på DVD och jag kan endast säga att jag är glad över att jag äger den första. Vet du kära läsare inte vad Basket Case filmerna handlar om rekommenderar jag att ni läser Robins review HÄR, tyvärr är det inte skrivet av mig men det får ni leva med, jag tar dock hand om de IQ fria uppföljarna fulla av b-films sleeze och det är första gången jag ber någon…Snälla låt mig slippa…
"Google Gobble one of us we accsept her"
Nyheten om Belail och Duanes fall från förra filmen har skapat nyheter över hela staden och 2 som ser på nyheterna är Granny Ruth och hennes barnbarn Susane. Granny diver ett hem för "missbildade människor" och har varit i kontakt med Duane och Belail när de var små.Väl på jukhuset börjar dock Duane och Belail att göra det de gör bäst, döda doktorer och rymmer. De plockas upp av granny och tas till hennes hem där de träffar alla andra Freaks. Medans Duane jobbar på att bli bättre dyket dock pressen upp och vill ha så mycket info om bröderna som möjligt. Men alla missfosters säkerhet står på spel när journalisterna gör intrång och de måste få slut på det, och inga besöksförbud räcker, detta kan endast fixas med våld! I en knasig subplot böjar Duane mingl med Ruths barnbarn, det är bara det att Ruth är Duane och Belails moster oh Duane nu raggar på sin kusin...ew, och det finns även en flicka för Belail i Ruths hem och det leder till den mest minnesvärda och sjukaste, och för att inte nämn äckligaste scenen på mycket länge!
"HEY KIDS! Don't do Meth"
Basket Case 2 kan endast beskrivas som en uppföljare som hoppat hajen totalt. Alla "freaks" i filmen är uppenbart fejk och man kan nästan se Made in Taiwan på de flesta masker. Designen är dummare än träd också, en grodman? en kille so har öron som växer över allt? och en kvinnlig kopia av Belail sm har exakt samma syntom och blev amputerad vid exakt samma ställe? Århundrandets sammanträffande! Men Basket Case 2 får nog priset för den mest sinnesrubbande sexscen någonsin på film mellan Belail och hans nya flickvänn. Då Basker Case var seriös med lite humor hit och dit är Basket Case en komedi med små läskiga stunder. skådespeleriet är skit, inte ens Bea Arthur wanna-be´n är bra. Belail har fått en ny form som ser piss ut, kanske lite högre budget men jag gillade den billiga dockan som användes i första Basket Case. Det finns inte mycket bra att säga om Basket Case 2, ,billiga masker, dåliga karaktärer, respektlös mot olika förhindrade människor. Basket Case 2 får 1/5 guldkameror. Härnäst avslutar vi Basket Case trilogin med 3an, kan den vara värre än 2an??

Markus