0

Tillbaka till 80-talet?

Nej, detta är ingen recension, utan ett special-inlägg. Som ni kanske redan vet så är jag en evig
skeptiker. I en värld full av trashiga remakes av klassiker såsom Robocop, Carrie och hatade
uppföljare i form av Curse of Chucky, så verkar folket verkligen inte ha någon som helst fantasi
eller kärlek för film längre.
Provokativ och kaxig!
Eller? För ett tag sedan såg jag trailern till The Wolf of Wall Street, och log hela natten som resultat!
Martin Scorsese har sin gamla sköna känsla intakt. En film som Maffiabröder hade klass, råhet och
kaxighet som påminde om 80-talet då folk var mer ego. Visst säger det en del om vi individer i samhället.
Lite om hur vi själva bloggar, postar på facebook och skryter om allt från våra gulliga katter och skitiga bebisar.
Så nu är det ändå en högtid för 80-talets ytlighet att spegla samhället. Så Scorsese träffade rätt med sin nya
film. Även om jag bara sett trailern så älskar jag uttrycket: More, more, more, more isn't enough.
Bästa beskrivning jag hört av en film på länge i en trailer!
 
Men 80-talet återvänder i andra former. Manborg har jag tjatat om i en evighet. Men vi har även en svensk
trailer på King Fury. En engelsktalande rulle om en snut som åker tillbaka i tiden för att döda Hitler, som
blir en Kung-Fu mästare kallad Kung Furher. Skitkul! Men snuten hamnar i en annan tidsepok av misstag.
Trailern blev en succé och har nämnts i olika sammanhang och nu vill folk crowd-founda för att filmen ska
bli gjord!
Jo, 80-talet är nog på väg. Och vi kan bara hoppas att alternativen till Hollywood blir allt fler och fler!
 
Robin!