0

Nyheter om Silent Hills

Guillermo Del Toro, den kända skräckfilmsregissören har slagit ihop sig med Hideo Kojima,
skaparen bakom Metal Gear serien, till att göra något nytt med Silent Hill. För några veckor
sedan kom resultatet i form av en spelbar trailer kallad Silent Hills.
Trailern spelas i first person. Du vandrar runt, långsamt i en lägenhet, går ut genom en dörr och
så går du in på andra sidan lägenheten igen. Som ett evigt limbo, eller en labyrint. Varje gång du
upprepar detta så händer nya detaljer. Rummen blir rödare, kackerlackor dansar runt över väggarna
och den mysiga atmosfären störs aven enögd kvinna som jagar och skrämmer livet på dig.
Hur man tar sig ut ur rummet är svårt att veta, men belöningen blir en teaser på spelet. Förutom Kojima
och Del Toro, så medverkar även Norman Reedus som spelets huvudperson. Lustigt, då han även
medverkade i Boondock Saints! Han är dock mest kändast för Dixon i Walking Dead. Jag har inte sett
Walking Dead, men det kanske ni har.
En rolig liten gimmick.
Silent Hills kommer nog ändras en hel del. Det som sker i rummet är bara en atmosfärhöjande
stämning. Så jag tror vi kommer undvika first person view. För min del är det genialt att Kojima
och Del Toro belsöt sig att göra detta projektet ihop! Kojima har jag stor glädje för, om han bara
inte gör saker så överkomplicerade som i Metal Gear serien. Faktum är att det enda som stör
mig är titeln. Annars hoppas jag på ett grymt resultat!
 
Robin Andersson.