0

Motorway

Nu har jag varit för snäll med betygen på ett tag känner jag. Dags att rota fram några dåliga filmer
ur mitt minne. Jag har inget intresse av bilar. Men omslaget fångade mig som en liten firre i fiskarens
nät. Det bästa filmen bjuder på är nämligen ett oerhört läckert omslag samt ett fåtal vackra sekvenser i
filmens innehåll. Resten? Tja, låt oss säga att detta blir en kortare recension.
Läckert omslag.
Två snutar jobbar för en hemlig polis-styrka med att ta fast biltjuvar i våldsamma jakter. Men när båda
hamnar i en duell med en legendarisk kung av fortkörningar så börjar en livsfarlig jakt ta sin början.
 
Okej, om jag kan sammanfatta storyn i två meningar så är något fruktansvärt fel! Man kan säkert förklara
filmen på ett mer avancerat vis, men jag tänker inte slösa orden på att göra detta. Action-scenerna är tröga
som gamla gympadojjor och jag fick spola tillbaka många gånger för att försöka upptäcka vad det var
som faktiskt skedde under biljakten. För att istället för att fokusera på filmen så började jag dagdrömma
om vilken matmåltid jag skulle spendera aftonen med. Och vill jag hellre drömma om sådant så är filmen
fördömd!
Minns inte ens om eller när detta hände i filmen.
I en smärtsamt lång scen flyr skurken genom att bränna gummi och flyga iväg i en hög hastighet.
Polisen försöker utföra samma rörelse med sin bil, men misslyckas. Efter detta försöker han lära sig detta
onödiga trick och det blir hans hinder som måste lösas innan finalen. Jag tror jag somnar tillochmed när
jag tänker tillbaka på det! En bilfantast hittar säkert lycka i denna film, men i mina ögon var det inget kul
att vara med om.
Huvudkaraktären var inte ens måttligt intressant. Bara lite av ett svin.
När jag tänker tillbaka på filmens omslag så blir jag lite sur. Ett jävligt vackert och hypnotiskt omslag
slösades på en DVD innehållandes medioker skit. För första gången på länge så kan jag bara inte
hitta orden för att få er att förstå. Om ni inte förstår...då kan ni vara lyckliga!
 
1 av 5 guldkameror.
 
Robin Andersson