0

Mickey Love

Mickey Love är en känd tv host som efter att trycket blev för mycket blev alkoholist i 11 år tills han lyckades blir ren och har nu gjort en enastående comeback med en gameshow ” Family Values”.  En kväll börjar dock folk agera lustigt och ett samtal med städerskan, som råkat höra för mycket under ett möte med tvstationens chefer, får Mickey veta att Family Values är nerlagt inom en vecka. Men provs som Love är låstas han som ingenting. Micky söker upp sin agent Martin som vet hur det verkligen ligger till spelar han spel med Mickey som tror han kommer få sparken fast tv bolaget egentligen har större planer för honom. Mickey ger Martin sparken och blir allt mer paranoid över att få sparken. Han är den enda som inte vet vad tv bolaget egentligen planerar och ödslar ingen energi att vara vänlig mot folket som ska ge honom sparken….som han tror.

 En fin historia som förstörs av alkohol......men jag kommer aldrig sluta med mitt vin och vodka, I need that for b-movies I'll watch for a while now, there will be cannibal dictators

Oh fuck yes när jag såg att Peter Capaldi skulle vara med i denna film blev jag genast så mycket mer uppumpad på den, Peter Capaldi är känd för tv serien The Thick of It (en av mina favoritserier någonsin från England) och filmatiseringen av serien In The Loop. Hans frisyr är dock hysteriskt rolig att se 2 av Britanniens roligaste män i samma rulle är något jag inte ser varje dag. En ny sak jag gillar här i är dock att under programet Mickey leder säger Mick då och då ” find out after these commercials” så klipper filmen till reklam då det är en tv-film, vi blir förvarnade att reklam kommer på ett sätt om inte avbryter filmen. Scenerna då Mickey får ett återfall från alkoholismens dagar är rätt starka och det är tyvärr det som förstör allt för honom igen i ett sammanträffande som är lite bättre än klichén. Slutet är mycket starkt och Mayall ger nog sitt mest dramatiska framträdande som jag sett hittills, filmen finns på youtube i 6 delar och jag rekommenderat att du ser den här och nu. Mickey Love får 4/5 guldkameror

 Markus