1

Robin är döende....

 
Jag sitter hemma i en enkel förskylning, men det hela blir värre med den nya Robocop trailern.
Läkarna säger att jag inte har lång tid kvar att leva, då min lever är lika svart som den nya
Robocop-dräkten. Först var det Total Recall-remaken som gav mig en elakartad symptom som
fick mig att skaka våldsamt samtidigt som mina ögon nästan ploppade ut.
I would NOT buy that for a dollar...
Men jag är inte ensam om att hata denna nya trailer. För även om jag tycker det är roligt att Kinnaman
är med som huvudroll, så är resten bullshit. Vem fan vill se Kinnaman dö i en lam bilexplosion
istället för den blodiga nerskjutningen som orginalet hade? Och vem ser hellre ett familjedrama som vi
inte bryr oss ett skit om istället för att se en kritisk syn på media och hur världen utvecklas? För i 80-tals
klassikern fick vi se en alternativ verklighet kring hur inte bara Detriot såg ut, utan även resten av världen,
via nyhetssändningar.
I min värld så är Robocop den ultimata riddaren! Take that, Batman!
Blodet och mediat är inte det ända som är borta. Boddiker verkar också vara borta, eller reducerad till
minimal nivå. För att inte nämna Robos nya dräkt. Den silvriga såg rätt nice ut, tills man målade om skiten
till svart istället. Varför? För att Robocop är framtidens Batman, eller nått lamt. Robo ska vara en riddare,
skurkarna ska se honom och veta hur illa ute de är! Inte tvärt om. Idioti!
 
Seriöst sett så skulle det vara intressant att se den nya Robocop, om det hade varit en helt annan typ
av film! För hade den typ hetat nått annat, som typ, Detroit 2077, så hade det blivit mer orginellt
på en annan nivå. Men icke! This is shit...
Robos "köttgun" är fan det mest häftigaste vapnet jag sett.
Nu ska läkaren försöka operera min lever och fixa till mig. De kan ju fixa allt nuförtiden. Hoppas bara jag
slipper tugga i mig bäbismat...
 
Robin!
 
 

Det är bara en vanlig "manlig" förkylning du har väll och inte en skrumpen lever?

Jag har nämligen lite svårt för att skilja på sanning och överdrivenhet =/
Jag går på allt som folk säger till mig... Jag måste jobba på det. Men krya på dig iallafall =)


Svar: Nä, jag var bara ironisk! Men titeln på inlägget skulle jag egentligen ändra innan det postades. Men så är man eftersmart och jag glömde av det! Tack för din omtanke, Lina, och ja, jag mår mycket bättre nu!
FilmFett