0

Robins tips om TV-serier

Jaha...nu har man gått och blivit sjuk igen. Igår natt hade jag våldsamma feber drömmar, vaknade
mitt i natten och trodde bokstavligen talat att jag var en mörkhyad blues-sångare. Nä...jag
skojjar verkligen inte!
 
Nåväl, nu så dyker jag mig ner i något som sticker ut ur skräck-temat. Vilka TV-serier brukar jag
glutta på? Faktum är att jag följer aldrig TV-serier. Visst är det småkul att glo på CSI och annat.
Men att följa en serie till döden är inte riktigt min natur. Självklart räknar jag inte med komedier
som Simpsons eller Familje Fadern....öhm...Family Guy heter den ju! Nej, det är lite tyngre, större
serier vi pratar om här. På typ en timme eller så.
 
Den som går på TV just nu är Agents of SCHIELD. Jag är ingen större marvel fantast längre, då jag
tycker att filmerna blir rätt puckade ibland. Men serie-tidningarna kan man ju njuta av en helgmorgon.
Ibland tar jag fram en gammal Hulk från 80-talet där han slåss mot Blob eller Gray Hulk. Därför funkar
Agents of SCHIELD bra än så länge. Det är underhållning, med en skön känsla av humor och spänning
som enbart varar 40 minuter. Än så länge följer jag serien!
 
 
Andra serier som jag följer är ju Twin Peaks, som jag har sett klart...om den tredje säsongen inte blir
aktuell. Jag har inte sett alla avsnitten av Chuck, men följde den relativt aktivt på TV6 ett tag. Serien
handlar om en nörd som av misstag blir superintelligent och har regeringens hemligheter i sin hjärna.
Så en hemlig agent-styrka skyddar Chuck, samtidigt som han skyddar världen från terrorister.
Den säsong som verkligen gjorde det intressant var när Chuck fick superkrafter och blev en äkta agent.
När säsongen var slut så gick den inte längre på TV6 på ett bra tag och jag tappade intresset av
att se klart den. Några sköna cameos: Dolph Lundgren, Linda Hamilton (Terminator), Tony Todd (Candyman)
Timothy Dalton (James Bond), Ray Wise (Robocop/Twin Peaks), James Hogn (Blade Runner/Big Trouble in Little China), Robert Patrick (Die Hard 2/Terminator 2), Udo Kier (Fråga Markus!)
 
X-Files är den sista serien som jag tänkte nämna. Första säsongen är den som jag sett klart. Helt perfekt
är den ju inte, men Brad Douriff som kriminell med förmågan att kommunicera med de döda var
utan tvekan något av det bästa i TV-väg. Jag såg även delar av säsong 2, men kom inte längre än så.
Kanske det blir en lista på favorit/hat-ögonblick ur tv-serien?
Brad Douriff är kung.....
Tack för mig.
Robin!