0

Topp 9 John Carpenter filmer

Med anknytning till förra temat så kommer min hyllning till skräckens mästare!
Jag kunde inte hitta fler än 9 bra filmer av John Carpenter!
"You, you're okay. This one: real fuckin' ugly."
9. Dark Star: En charmig och udda sci-fi historia med några riktigt bra ögonblick. Johns första film.
 
8. Escape From L.A: Roligt att se en budgetvariant av klassikern. Och Plissken är rolig att återse.
 
7. Assault on Precinct 13: Spännande rulle som påminner oss om Johns framtida skräckkarriär. 
 
6. Halloween: Johns obehagligt läbbiga och nästan mekaniska skräckklassiker!
 
5. The Fog: En mysigt läbbig spökhistoria med en bra krock av skådisar. 
 
4. The Thing: Alltid en obehaglig film som får hjärtat att pumpa.
 
3. They Live: Klassikern som har allt en bra rulle behöver. Kunde ha mer budget för att bli bättre.
 
2. Big Trouble In Little China: Komisk, bisarr och helt underbar kultfilm. Bästa huvudroll jag sett på länge.
1. Escape From New York: Mörk, dyster framtid med en cool anti-hjälte. Kan inte bli bättre!
 
Notera att jag inte har sett alla av Johns filmer, vissa vill man undvika som pesten (Ghost of Mars)
andra vill jag verkligen se (In The Mouth Of Madness). Och en del har helt krossat Johns karriär (Vampires)
 
Robin!