0

Silent Hill: Downpour

Inte ens en stad som är så glad och vacker som Oslo kan förhindra mig från att avsluta Silent Hill
serien en gång för alla! Ett skepp kommer lastat meeeeed....Downpour! Och surt regn kommer falla
men enbart från mina ögon. Och då menar jag av pollenallergi, för det är det enda intressanta jag har
att nämna.
Silent Hills postman är rätt intressant tycker jag. men han är det enda tecknet på att gamla
Silent Hill inte är helt dött...
 
Men vilken recensent hade hellre velat skryta om sina sexiga pollenallergier? Nä, det hade inte varit nått
kul. Så för er fans (om det nu finns några som ens läser den här coola bloggen?) avslutar jag seriens tema.
Jag ska bara erkänna att till en början lät konceptet intressant. Att man som spelare kan besöka diverse
hemsökta områden i staden på fri hand, med sidohistorier och sidokaraktärer. Men så kom trailern...
med Korn-musik. Asså, bandet ingen popkorn här. Men den mixen är totalt förnedrande. En ny musiker har ersatt Akira Yamaoka, och han gör ett relativt bra jobb, men det blir oerhört tråkigt att höra dessa
förbannade stråkar som upprepas genom HELA spelet varje gång du går på öppna torg. Och det gör du
ofta, för du vill ju undersöka varje gata!
"The Otherworld" är hyffsat lyckad i och för sig. Bättre än förra spelet.
Du är en kriminell snubbe, Murphy Pendelton (Nä, jag skojar inte....han heter verkligen så). Du ska förflyttas
till ett nytt fängelse, men så vurpar bussen och du flyr in till staden Silent Hill, förföljd av en galen snut med
seriösa attitydsproblem. I början är det småläbbigt, med en cool gruva och skumma hemsökande saker.
Men snart inser vi att det är den enda bra delen i hela spelet. Vi får inte återbesöka nått från den gamla
serien, utan enbart nya och tråkiga saker, som en....bank, hus med samma jädra inredning och ett fängelse.
 
Okej, vissa saker låter bra, men det är bättre på pappret än i verkligheten. Du kan låsa upp skåp med koder.
Jag hittade inte dem satans koderna så jag sket i det och gick vidare. Vad jag hört så finns det bara ammo
i skåpen i vilket fall. Du kan ha hur mycket skräp som helst att samla upp, men enbart två vapen. Tar du upp
en stol du vill svinga med så tvingas du tappa pistolen du just bar. Alla pussel är
trista och oengagerande. Lika så är miljön. Grå och utan färg. När det regnar ska fler monster dyka upp,
men man misslyckas tillochmed med det!
Lyssna på detta: den svarta snubben är en DJ och staden ringer till honom och tvingar honom
spela skivor och dedikationer till Murphy! Nä, jag skämtar inte!
 
Nä, som inbitet Silent Hill fan, så måste jag säga goodbye till serien. Den dog för länge sedan.
Spelet får 2 av 5 guldkameror.
 Robin!