1

Robins Ultimate Movie Ever

Eftersom Filmfett firar ett år (tiden rinner så snabbt) tänkte jag göra en liten risk här på Filmfett.
Vi drar igång med något litet extra, helt enkelt. Min ultimata film någonsin! Där jag beskriver hur en
intressant film, som inte existerar, skulle se ut! Håll i hattarna folket, för nu blir det "a ride of a lifetime".
Ingen film är nån film innan Michael Ironside dyker upp!
 
Titel: Midnight Falling.
 
Genre: Sci-fi thriller, vad trodde ni?
 
Story: Eftersom Jorden är ett stort krigsområde utan framtid så tvingas en rad rikare och framför allt viktigare
individer åka ut i rymden för att hitta ett sätt att överleva. De bor i rymdstaden Midnight. Journalisten Monica
som är gift med den självupptagna forskaren Eric, upptäcker något oroväckande. Någon i staden
ska sabotera dess kurs. Monica diskuterar detta med stadens ägare, Harry. Då sker det inhemska!
Stadens kontroller är inriktade mot Jorden. Någon planerar att krasha skeppet!
 
Oförmögna att lite på varandra så uppstår tumult och oro. Monica får hjälp av CIA agenten Bruce, som
är Presidentens livvakt att hitta mannen bakom planen. Spänningen eskalerar och Monica får snart Bruces
egna misstankar. Presidenten dödas under ett attentat.
 
I slutet visar det sig att Eric är den skyldige. Han har slagit sönder all kommunikation med Jorden. Bruce
lyckas döda Eric och faran är under kontroll. Skeppet drar vidare, men ingen vet hur läget är på Jorden.
Och ännu värre: skeppets skador och hur länge det kan hålla sig levande.
 
Skådisar: Monica (Jennifer Connelly), Eric (James Woods), Harry (Rufus Sewell), Presidenten (Michael Ironside),
Bruce (Chow-Yun Fat)
 
Musik: Toto, VMV Nation (kolla youtube för den grymma låten Further)
 
Regi: Alex Proyas (Då har vi tre individer från Dark City)
"The sun was born and so it shall die" (VNV Nation//Further)
 
 
Tja, då var det avklarat. En ganska konstig specialare, det får jag hålla med om. Men det vore oerhört
kul att höra om ni har några ideér på hur en bra film vore vara? Midnight falling är som en blandning mellan
The Things panikartade oro, Die Hard 2 och mot slutet, John Woo aktig action med grymt klimax, ofcourse!
 
Ta väl hand om er!
 
Robin!

Idéer har jag inga men få du för det att göra den filmen verklig så köper jag den =)
Allt inom sci-fi väg måste jag ha.. även om det kanske blir en b-film =)

Svar: Haha! Skönt att höra! Marcus var lite kritisk mot mig. "Självklart ska du välja sci-fi tema" sa han. :)
FilmFett