0

Robins tips från sci-fimässan!

Årets sci-fi mässa i Malmö kommer snabbare än en storm! En vecka kvar och även
en viss orolighet från undertecknad. I år har jag blivit lurad att medverka som en filmroll
i cosplay-stil. Snake Plissken ur Flykten Från New York. Så ser ni en spinkig man med 
camobyxor, ögonlapp, 80-talsfrilla och raspig röst komma haltandes så borde ni veta att det
INTE är stadens fyllo och krigsveteran.
 
Mördande Clowner är en av mässans mest sålda kultfilmer.
Jag tänkte ge lite tips på tidigare erövringar på olika mässor. Förutom äran att skaka Micheal Ironsides
hand (kan aldrig få nog av att säga detta!) så har jag även inhadlat både skit och BRA skit! Sergio 
Martinos b-skräp sci-fi rullar Hands Of Steel och 2019:After The Fall Of New York kan inhandlas både på
nätet och mässor. Självklart föredrar jag mässan! Faktum är att Studio S har jättebra filmer och utbud. 
Dyrt, då det mesta ligger på 80 spänn, men det är bra utgåvor. Dario Argento (rekommenderar Deep Red)
blandas med Killer Clowns From Outer Space och diverse skummare titlar i form av skräckisar.
 
Backlist har tidigare varit där. Fynden ligger på varierade priser, men 50 spänn är ett bra utgångspris. 
Planscher oxå naturligtvis. Kan inte vara säker på om de återvänder i år, så håll ögonen spända!
Finns även en asiatisk filmhörna med animerade rullar. Där inhandlades Metropolis för ca 200 guldpengar.
Värt sitt pris? Utan tvekan! 
 
Hands of steel har en av de coolaste omslag jag sett.
Andra bra tips är att kolla in Insane Insain Edition, om den nu är tillbaka på mässan. Denna trälåda
är en skatt med foton, autografer och en dvd med tre skivor, inklusive två versioner av Insane filmen av
skaparna bakom Evil Ed samt en dokumentär om filmen. Är den kvar på mässan? Köp den!
 
Utöver alla dessa tipsen kan jag bara säga en sak: välj och vraka! Man vet aldrig vad som är nytt på sci-fi mässan. Vi ses där, vänner!
 
Robin!