2

Thor

När det gäller filmer om övernaturliga gudar och makter ovanför vår existens, så brukar det
vara omtyckt att se en vanlig individ upptäcka att han eller hon tvingas möta större varelser
eller omöjliga hot. Men att få se hur gudarna själva kämpar mot varandra känns lite som Transformers,
bara klumpigt och ointressant. Så upplever jag Thor.
Natalie Portman...måtte du aldrig bli gammal.
Thor och hans halvbror Loki har alltid varit långt ifrån vänner. Deras olikheter och Thors uppblåsta ego
gör att Loki tvingas leva i skuggan av sin äldre bror. Eftersom båda är Odins söner så har de båda
försökt att visa sina bästa sidor framför deras käre far. Men när Thor råkar bryta ut ett krig mellan
asagudarna och isgiganterna så skickas Thor ner på jorden. Här har han inga krafter och tvingas leva
som svag och patetisk människa, samtidigt som Loki upptäcker att han faktiskt inte är Odins rätte son.
Saker och ting förvärras och snart upptäcker Thor att inte bara asgårds rike står på spel. Även jorden
själv är i farozonen.
Miljön och kläder ser stilfina ut.
Mestadelen av filmen utspelar sig i en öken, där Thor blir kär i Natalie Portman. Jag menar, vem hade inte
blivit kär i henne? Medans hela världens brudar vill ha Tom Hiddleston som spelar Loki. Jag begriper
mig inte på varför. Ärligt talat så har jag redan nu glömt väldigt mycket om filmen, och det är inget bra
tecken. Jag minns att jag ville se en episk strid mellan Thor och den oförstörbara stålsoldat som är täkt
av guld. Tyvärr är denna strid värdelös och ingenting jämfört med uppbyggelsen som man gjort genom
hela filmen. Effekterna är rätt coola, och asgård ser verkligen magiskt ut. S.H.I.E.L.D har även här en stor del
i filmens mittendel.
En svinstark gud flexar muskler i regnet.
Även om Thor kanske inte är så flummig som Iron Man 2, så är den oerhört innehållsfattig. Det kan vara att
mitt intresse slocknade och att jag inte alls är intresserad av gudar som huvudrollsinnehavare. Men jag ser
hellre om Iron Man 2, som har sitt underhållningsvärde än att se om Thor igen.
 
Den fick bra recensioner och Joel tyckte om den , uppfattade jag det som. Men den får 2 av 5 guldkameror
av mig. Nästa gång får vi se en patriot under USA's flagga.
 
Robin!
 

Och denna som jag älskar =) Captain America däremot är inte alls något för mig.

Svar: Helt tvärtom för min del där, faktiskt.
FilmFett

Asså, det har nog hänt oss förut. Jag har för mig att du rabblade upp tre filmer i en kommentar som du tyckte om men som jag inte alls gillade =)

Svar: Haha! Jag känner till detta också, du! :)
FilmFett