0

Man-Thing

Nu kommer något jag hoppats Robin skulle kunna göra nån gång…En tie-in :D medans han går igenom Marvels stora pengako Avengers glor jag själv igenom mitt film bibliotek efter Marvel produkter….tyvärr har jag inte ett skit förutom filmversioner av Steve Gerbers 2 mest välkända skapelser, Howard the Duck, som vi redan gått igenom och Man-thing!

I ett träsk finns The Dark Water, där träskets själ gör sig hemmastadd men nu har stora stygga företagen våldtagit träsket med borrar och fabriker. Fan det kommer vara en sån film… Hur som helst så börjar vi med en fest där 2 tonåringar höga på kärlek så de gör det enda vettiga, smyger iväg och gökar men platsen de har valt har ”bad mojo” och riktigt sagt så blir de båda dödade av träskets farligaste väsen Man-Thing!

 När man väl får se monstret så syns det knappt, tur att det rör sig

Efter denna utdragna scen får vi träffa filmens hjälte, Tråk McTråkmåns eller nått fanskapet är lika intressant som en mattelektion styrd av en dövblind. Efter MYCKET snack snack och åter igen mer snack får vi se vad Man-Thing gör med sina offer och det är inte vackert och vi ser vad 30% av budgeten gick till, halvdant smink. Härnäst får se våran hjälte försöka få Hippies att tillåta företaget borra i naturen vilket också råkar vara indian mark. Och vi får en hjältinna och en skurk i samma jävla scen, kvinnan är så inslängd i storyn bara för att ha ett romantiskt intresse så det det borde stå ” Jag och hjälten blir tillsammans i slutet” och skurken borde ha ” Jag kommer dö i slutet” inskrivet i pannan. Efter denna stora intro scen skriker ialla fall jag efter Man-Thing för att avsluta filmen efter 10 min och jag inser att jag slösat minna pengar i hopp om att se en av Marvels mest kända träskmonster  som bara kommer vara med i knappt 5 minuter. Resten av filmen är typisk skräckis, Sheriffen inser att folk dör, Bruttan och hjälten kommer närmare varann och skurken visar sig vara lika ond som alla i stan redan visste och de flesta karaktärer som inte har betydelser är där för att dö. Same old shit.

 Det är som Amerikanska Godzilla, det enda positiva är designen på monstret

I serietidningen Man-Thing var varelsen till en början en forskare som efter en krock i träsket förvandlas till ett monster av magi och attackerar kvinnan han är romantiskt intresserad av eftersom tillsammans med förvandlingen försvann majoriteten av hans identitet och minnen för att tillslut bli väktare över ett nexus och bekämpa demoner och andra monster. Det hade varit en bättre film bara det istället för en b-skräckis med miljö budskap. You done fucked up! Filmen har inga intressanta personer inblandade i produktionen så de nämner bara att den är från Marvel studion som gav dig X-men, Spider-man, Fantastic 4 och Daredevil(som om det var nått att skryta över), det vore som om Paramount skulle göra reklam för sina filmer som ”Paramount Pictures- the studio who brought you Friday the 13th, Transformers, Madagascar and Indiana Jones” det funkar helt enkelt inte. Filmen får 1,5 av 5 guldkameror, det enda positiva är att monstret har en rätt snygg design, men det är inte värt att sitta igenom alla tråkiga scener med förfärligt skådespel.

 Markus