3

Kritik mot Dark Knight Rises

Joel är en väldigt godhjärtad person, vilket tyvärr gör att han inte riktigt ser saker som vi cyniska
människor gör. Jag funderar själv på att konventera honom till en veckas diet enbart bestående av
kaffe och besvikelser från arbetslivet. Så när han drog med mig och en annan vän att se avslutningen
av Dark Knight Rises förra året så var jag inte överaskad över att han skulle gilla den. Visst, filmen får
en 3a av mig, men den har många dumma ögonblick. Så döm min förvåning då NÅN GLAD JÄVEL
börjar applådera när filmen var slut! Vilket leder till en kedjereaktion av applåder. Detta ger mig mardrömmar.
Bane och Batman verkar köra duell vem som har konstigast röst.
Jag har inte sett filmen sedan första gången men minns ändå de dumma och idiotiska ögonblick. Folk
kritiserar Prometheus, men tänker inte logiken i att Wayne flyr ett fängelse i ingenmansland, och återvänder
till Gotham, osedd, när staden är avskärmad från omvärlden! Simmade Wayne hela vägen dit utan att bli sedd?
Hur i helvete kunde Wayne hänga uppochner i fängelsecellen och "knäcka" till sin halvt sönderbrutna rygg och
bli helt återställd? Min morsa som har kronisk verk både i rygg och knän borde nog testa den "mirakelkuren".
Och att Ras Al Gul dyker upp i nån dröm och förklarar en viktig grej som får oss att minnas hur han snackade
om sin familj i ettan? Seriöst? Skulle man bara dra ut filmens längd eller något, för filmen är alldeles för jävla
lång!
Var bara tvungen att visa denna otroligt komiska bild!
Sedan undrar jag vem som var idioten att skicka ner hela stadens snutar till kloakerna för att hitta Bane.
Catwoman tyckte jag också var relativt ointressant som roll, även om det var hon som dödade Bane.
Vilket anti-klimax. Jag hoppades på att Batman, som länge stridit mot Bane skulle bryta mot sin "icke-döda"
logik. Men...nej! Det var Catwoman som sköt jäveln. Sedan var det Al Gul's dotter. Ännu ett klimax som
dyker in i filmen, för att förlänga storyn. Fast det är INTE filmens sista klimax, för den radioaktiva bomb som
nån fetskallig idiot tyckte var smart att ha i en stad fylld av baddies, var tvungen att deaktiveras.
 
Detta är bara några av många ologiska frågor som dök upp. I slutändan känns det mer som en episk
variant av Flykten från New York, och det är inte så dåligt. Men den är egentligen rätt b-aktig.
The Dark Knight var faktiskt en bra film, för den var mer en spännande thriller. Rises var i slutändan
bara en satans massa explosioner. Prometheus hade i alla fall en bra existentiell fråga som uppskattades.
Men det insåg inte folket, som skulle såga alla detaljer i filmen. Men Dark Knight Rises? NÄÄÄ, det är okej,
för det är en Batman film.
 
Vist, Rises får en trea och Bane var en cool roll. Men det finns oerhört mycket att kritisera, vilket jag
fick hjälp att göra, både av Marcus och en tredje vän, Jonas.
 
Robin!
 
 
1 Awesome_Z:

Detta går ju att diskutera... xD

Äntligen någon som vågar sticka ut från mängden och inte ge filmen en 4 eller 5.

Jag personligen har sågat både Batman Begins och The Dark Knight ner till fotknölarna då jag verkligen tycker dessa filmer är dummare än tåget, och det har jag fått en hel del kritik för.
The Dark Knight Rises har jag däremot inte orkat ta mig igenom ännu då jag somnade ifrån skiten 3 gånger och därefter har jag inte orkat ge den en ny chans och därför har den inte ens fått en recension av mig. Men jag kan redan nu säga att den möter 0-1 av 5 möjliga. Jag köper bara inte Batman tramset och det står jag för. Filmerna är inte bra i mina ögon och det står jag för. Så jag antar att jag hatar dom mycket mer än vad du gör, du gav ju trots allt denna en 3a =)

Svar: Bra! Äntligen någon annan som vågar se filmen som en hjärndöd och löjlig rulle! Fast i mitt tycke är den relativt okej, men jag älskar att folk inte är dumma bara för att filmens varumärke råkar vara en superhjälte. Likadant med Avengers. Njutbar, visst, men hjältarna ställer till med en klumpig oreda i New York och dödar minst lika många civilister som utomjordingarna. Tyckte mer om när filmerna höll tillbaka som i Incredible Hulk eller Kick-Ass. Enligt mig så är dessa två seriernas bästa resultat av filmer.
FilmFett

Hehehhehe Detta blir lite kul för jag råkar älska nästan all Marvels filmer =) Dock inte Hulken filmerna och självklart så tycker jag inte om Kick-Ass heller... =P