0

the 3 stooges

När jag fick höra att det skulle komma ut en ny 3 Stooges film blev jag ledsen " Ska Hollywood förstöra ännu en av sina klassiker? Och värre pissa ner skådisarnas namn genom att anställa bögen från Will and Grace som aldrig fick mig skratta och tjockisen från MadTV och "Shit My Dad Says". De orden fick jag senare svälja på ett plan mellan Dallas och London då jag väl såg filmen på liten skärm efter att ha sett den superhypade Avengers
"NYUK NYUK NYUK" Orginalet är alltid bäst
Vi börjar med att se en historia om hur Moe, Larry och Curly först anländer till ett barnhem styrt av nunnor, som bebisar, för att sen hastigt hoppa till då de är runt 7 där de torterar Abedissan(spelad av Larry David i ett framträdande som inte lockar fram ett enda skratt).Men humorn börjar när man hoppar fram yttligare år då de är ca 30 och bor fortfarande på barnhemmet som nu ligger i knipa. Moe, Larry  och Curly tar sig an uppdraget till att samla in pengar och rädda det enda hem de känner till. Men när de får i uppgift att döda en rik kille på order av Nadine Velazquez(känd som Catalina i My Name Is Earl) men efter att Larry och Curly får nog av Moe får Moe jobb på TVs hitserie Jersey Shore..i ett tag för att sedan komma tillbaks till gruppen och försöka rädda livet på en föredetta föräldralös pojke som blev adopterad i Moe´s ställe från ett mordförsök.
" Det är inte riktigt samma sak, men ett väldigt gott försök"
Trots att hela gänget ifrån Jersey shore medverkar och gör filmen VÄLDIGT 2012...jag menar vem kommer komma ihåg dem 2020? Men måste erkänna att jag gillar att se dem få på moppo av Moe. Men i det hela är hela Jersey Shore segmenten helt onödiga och finns bara där för att återförena Larry, Moe och Curly halvägs in i filmen och för ett enda skämt i slutet. På tal av slutet FY hoppas verkligen de gör parodi utav hur komedier i denna genre slutar med bokstavligen VARJE sidohistoria slutar lycklig, VARJE varje karaktärs story arcs avslutar på ett kliché aktigt sett. Men som ett fan av de orginela 3 Stooges måste jag säga att de 3 huvudrolls innehavarna gör ett bra jobb att både likna och härma de personer de försöker föreställa.
 
Som filmkritiker skulle jag ge filmen rätt så låga poäng, MEN! Som ett fan av The 3 Stooges och ett fan av ljudeffekter ger jag denna rulle en 3a av 5 guldkameror . Njutbar för den som vill ha enkel slapstick så är denna perfekt men om du är seriös och letar fel hela tiden borde du skippan. Visst filmen är LÅNGT från perfekt men för vad den är så passerar den godkänt gränsen.
 
 
Fotnot: Jag kommer få mycket skit av detta, Jag njöt mer av denna än den mycket mer välgjorda Avengers. Avengers var dock lite väl hypad och jag blev en gnutta besviken medans denna film trodde jag skulle vara en av årets värsta men blev glatt överaskad.
 
Markus