1

Prometheus

Den senaste filmen jag inhandlade fick bli science-fiction filmen "Prometheus" av Ridley Scott. Jag såg denna på bio med Robin och en annan vän nyligen och blev verkligen förtjust i den. Många verkar ändå ha problem med den. Jag tycker själv att det är en riktigt bra film!
 
Rymdfarkosten "Prometheus" är på väg mot en ny planet som existerar längst bort i galaxen. Denna planet ska ha en sol och en måne som bidrar med små mängder av syre. Noomi Rapace (Millenium-trilogin) och hennes pojkvän ska vara forskare som har funnit sten-ristningar på att skaparna till vår existens ska finnas där ute på planeten. Därför beger dom sig ut dit med ett team som hjälper att sponsra själva uppdraget likaså. "Weyland corporation".
När dom kommer till planeten så stöter dom på ett problem som kommer få hela uppdraget i kaos.
 
'
"Big things have small beginnings."


Själva filmen är extremt spännande och handlingen är väldigt intressant. Jag gillar hur själva filmen utvecklas till ett värre scenario än vad dom hade kunnat tänka sig. Den påminner starkt om dom gamla "Alien-filmerna" men har utvecklats till något väldigt mer modernt och imponerande! Jag gillar Noomi Rapace som gör en väldigt bra presentation som huvudroll. Michael Fassbender imponerar också som den nya roboten i sällskapet. Inga känslor, utan bara lyder order från Weyland. Det finns inte så mycket negativt om denna film! Den har en känsla som bidrar med halv skräck, halvt terror. Introt är väldigt häftigt och har många roliga infallsvinklar som man kan kolla upp på internet om. Det finns lite olika teorier om människans uppkomst och hur Ridley Scott egentligen tänkte om filmen!

Denna filmen tycker jag många borde ge en chans.
Ger den 4 av 5 guldkameror!
 
 
 
Joel
Joel, Prometheus, fiction, science;
1 Lina:

Äntligen en till som "älskar" filmen! De flesta jag har pratat med hatar den, men jag har intalat mig själv att de är lite förvirrade och att de har missuppfattat hela filmen.
Jag har precis hämtat utgåva nr. 2 av Prometheus, en fin box från England som bland annat innehåller en Weyland Corporation T-Shirt där det så grant står: "We are the Gods now" - Peter Weyland, Weyland Corp. Jag har även den svenska Steelbook utgåvan eftersom jag höll på att dö av väntan och längtan. Filmen släpptes nämligen 8 dagar senare i England plus frakten till Sverige och så länge kunde jag bara inte vänta.

Svar: Håller verkligen med! Enligt mig är det årets bästa film och jag fattar verkligen inte all kritik. Man visste aldrig vad som skulle hända i filmen och det uppskattar jag. //Robin (och Joel)
FilmFett