0

Until The End Of The World

Jag har aldrig skrivit blogg förr. Inte Joel heller! Så här får man uppdraget av Joel att ta första steget.
"Hoppa in och gör en recension, Robin. Se nån bra film och recensera den, Robin!"
Jaha! Då sitter man här och undrar en sak: hur fasen börjar man skriva en blogg?
Ska man sitta här som nån fåne och ta nån random film?
Eller kanske börja med något som introducerar min filmsmak?
 
Jag tar det senare valet. Förra året köpte jag en rulle helt på impuls. Det är ju inget udda med det. 
Däremot visste jag ingenting om filmen. Förutom att det är ett vackert sci-fi/drama.
Titeln är Until The End Of The World och regisserades av Wim Wenders.
Jag visste ingenting om den här snubben.
 
Filmen kretsar kring en alternativ verklighet. Tror jag!
Inte framtiden, utan bara nån fantasifull verklighet.
Vi träffar Claire, en snygg fransyska. Hon har ett ganska udda förhållande till sin
pojkvän Eugine (Sam Niell), som även gör den behagliga berättarrösten.
Hon smiter iväg på fester i hopp om att släcka sin sexuella törst.
 
 
Ändå lyckas vi få sympati för Claire och hennes omgivning. Eugine är bara glad att han
får bo med henne. Claire lyckas få tag på en väska med pengar och blir attraherad av
en främling spelad av William Hurt. Hon vill veta mer om amerikanen och reser en
jorden-runt-resa med pengarna för att veta sanningen om vem han är och varför han
jagas av skumma typer.
 
Okej, okej. Logiken brister många gånger men det tycker jag är vackert!
Musiken är grym, karaktärerna är sköna och miljön är otrolig!
Och den fångar en feel-good känsla om vänner och att våga ta stora beslut
i sitt liv. 
 
Tyvärr händer något i mitten av filmen och vi ser en helt annan historia om
Jordens Undergång dyka upp! Men även om den delen är svagare än första delen,
så älskar jag rullen! Så den är någonstans på min topplista! Ser ni fram emot en
avkopplande 90-tals rulle? Då är detta ett utmärkt val! Men tro mig: det är inte alla
som gillar den här typen av filmer.
Så mjuka upp er med trailern först.
 
Jag ger filmen: Fyra guldkameror av fem! 
Ge gärna synpunkter eller tips om andra filmer till mig eller Joel.