0

The Burma Conspiracy

"Sprängfylld med action" står det i stora bokstäver på filmens omslag.
Det är ingen bra beskrivning. Filmen fokuserar med på thriller-känslan 
och karaktärer. Det finns ett fåtal actionscener och de är korta. Men de
är rysligt bra gjorda! Iallafall till viss del. Innan den enarmade mannen beslöt
sig för att filma en skakig actionsekvens som inte passar in i stilen.
 
 
Largo Winch är en fransk miljonär som spenderat stort intresse i djungeln.
Hans affärsintresse har försvunnit och han vill sälja företaget och ge resten av
pengarna till välgörenhet. Men innan han vet ordet av det blir han misstänkt
för brott mot mänskligheten!
 
 
Under filmens gång försöker han ta reda på vem som egentligen ska köpa
hans företag och vad som händer. Tillskillnad från förra recensionen av
Shanghai så fattar man denna filmen. Iallafall till grunden. Den gör lite
missar här och där, fast betalar av sig med bra stunts och miljöer.
 
Sharon Stones karaktär som den arga åklagaren påminner starkt
om hennes prestation i Total Recall som Quiads fru Lori. Och det
välkommnar jag, även om hennes skådespel är lite överdrivet och inte
passar in i det seriösa.
 
Från min utvärdering av filmen kan man säga följande: jag har inte läst
böckerna. Jag visste inte ens om att detta var en uppföljare förrens nu.
Fan, jag visste inte ens att den var halvt fransk! Men den var häftig och
underhållande, även om jag inte kan referera till nån cool scen förutom
biljakten i början. 
 
Filmen får 3 guldkameror av 5.
 
Robin