0

Paranormal Activity 3

"Paranormal Activity" har blivit stora skräckfilmer på sistone. Det finns tre stycken sammanlagt. Alla tre handlar om overkliga väsen. Spöken. Den sista "Paranormal Activity" handlar om en familj som flyttar in i ett hus och märker snart att deras hus är besatt av en ande. Mannen i huset sätter upp kameror till slut för att försöka fånga anden. Det dom inte vet är att anden är en demon som varken har goda avsikter eller någon mer tid att spendera på att busa runt. Demonen kallar sig själv "Toby" och den enda som kan se honom är dottern. Detta ska utspela sig under året 1988 och vara en början till 1:an och 2:an som utspelar sig senare under 90-talet och 2000-talet.
 
 
Det speciella med denna trilogi är att allting filmas via övervakningskameror (kamerorna som mannen har satt upp). Men själva känslan blir stark och man blir garanterat livrädd under flera gånger. 3:an däremot var rätt svag jämför med dom andra två. Jag kände att 3:an repeterar sig mycket och man blir inte lika rädd längre tyvärr. Mycket har vi sett förut, och skådespelarna känns inte så trovärdiga. Barnskådespelarna var väl det enda som var rätt hyfsat faktiskt. Jag gillade att filmen inte hade mycket musik i sig. Allting ska kännas väldigt realistiskt och det är mest ljudeffekter som får oss att hoppa till. Dörrar som slår igen och lampor som slås av och på.

 
Slutet var svagt. Jag ger inga spoilers, men det var inget bra slut enligt mig. Om jag ska rekommendera någon av den här trilogin så är 1:an klart bäst. Sen så tycker jag 2:an var rätt underhållande. 3:an sammanfattas som usel film enligt mig. Inget jag kommer komma ihåg och inget jag vill rekommendera. Känns som det är lite idé-torka i Hollywood, det händer inget nytt! Samma gamla skrämseltaktiker! Få skrämmande moment också som sagt, och en skräckfilm handlar ju om att skrämma? Eller?

Jag ger den 2 av 5 Guldkameror!
 
Fotnot: Det kommer anlända en fjärde "Paranormal Activity" - film senare under 2012.
 
 
Father - Sweetie, is Toby in this room with us?
Daughter - Yes..... he is right behind you now.


Joel
 
Joel, paranormal activity