0

Johnny Mnemonic

Jag vill verkligen gilla filmen. Tro mig! Storyn är bra och cyberpunk
känslan ligger tätt med fantasin om mänskliga internethackers.
Men något är väldigt fel med filmen. Skådespelet är en stor faktor till
hur dålig filmen faktiskt blir. Även det plötsliga slutet avbryter filmen 
innan det ens blir intressant.
 
 
Vi följer Johnny, en datahacker som kan lagra infomation i skallen.
Hans senaste uppdrag gör honom till en levande måltavla för Triaden
samtidigt som en storvuxen galning spelad av Dolph Lundgren beslutar
sig att döda Johnny utan anledning. Samtidigt måste Johnny hitta sin
kontakt för att bli av med informatonen innan hans huvud sprängs.
 
Det låter som en bra story, jag vet! Förutom Dolphs onödiga och
omotiverade galning, Street Preacher. Men det fungerar bara inte.
Jag ville se en elektronisk mardröm med coola cyborgs och grymma
vapen. Men istället får man en soppa med Keanu Reeves, Ice-T och
Henry Rollins. I denna gäspfesten är däremot miljön häftig och mörk.
Och de internet hackande scener vi får se är riktigt grymma! Lika b
som filmen Tron, men bättre än resten av Mnemonic.
 
 
Filmen vet inte ens vad den vill. Ska den vara smårolig och en censur
från vad den vill visa. Eller ska den vara ganska läbbig och brutal.
En sak är säker. Den lyckas inte.
 
Tillsist kommer dombeslutet. I min mening är den inte bra nog för en
2:a. Så det blir 1 guldkamera av 5. Å andra sidan skulle en bra remake 
kunna rädda filmen från total undergång. 
 
Robin