0

En gång i Phuket

"En gång i Phuket" är en hyfsat ny svensk film och är gjord av Staffan Lindberg. Föregångaren var "Sommaren med Göran" och innehöll nästan exakt samma skådespelare.
 
Sven (Peter Magnusson) lever ett uttråkat liv. Han är smått deprimerad. Till slut så bestämmer han sig att göra något åt sitt liv och säger upp sig från sitt jobb. Han tar flyget mot Thailand och ska skriva en bok men samtidigt så stöter han på kärlekstrubbel.
 
 
Själva filmen var smått underhållande. Jag tyckte den hade sina skratt, speciellt när karismatiska David Hellenius är med som stöddig resort-guide.
Jag fann ändå trots allt "Sommaren med Göran" mer underhållande på grund av sin mer intressantare handling och även den bra humorn. Tyckte att "En gång i Phuket" kunde ha lite gamla skämt som vi har hört innan. Det imponerade inte totalt. Men jag tycker ändå att den är godkänd som svensk komedifilm enligt mig. En riktigt "feel-good" film som man kan säkert se om igen! Den är lite lätt klyschig och man märker att den är rätt mycket inspirerat från amerikanska romantiska komedier. Men på det viset, så lyckas den rätt bra.

En härlig kemi mellan alla skådespelare, och man känner att dom trivs med varandra lika bra som dom gör bakom duken som framför! Peter Magnusson ska väl vara lite väl klumpig och ibland är man rädd att han ska göra bort sig totalt! Som tur är så är det inte massa kiss och bajs-humor. Det är mer seriös humor. Man skrattar definitivt. Skådespelaren Susanne Thorson som ska agera mot Peter Magnusson är faktiskt rätt förvånande bra! Har inte sett henne i så mycket innan, men hon gjorde ett bra första intryck! Jenny Skavlan (Fredrik Skavlans brorsdotter) som spelar god hippie är också rätt skaplig i sin roll!
 


- Jag kommer vara så jäkla positiv nu framöver! Jag kommer säga ja till allt!
- Följer du med på bergsklättring imorgon?
- Nej för fan...
 
 
Jag ger den 2 av 5 guldkameror.


Om du ska kolla in "En gång i Phuket" rekommenderar jag lika gärna att du ser också "Sommaren med Göran", kan garantera att den bjuder på rätt många skratt. Det som är mest negativt är väl all förutsägbarhet.
Finns förstås bättre svenska komedier där ute. Men om du är sugen på något mer nytt, kör på denna!
 
 
Joel