0

Dungeons and Dragons

Det finns ett känt rollspel med samma namn. Jag kan ingenting
om det kända spelet men att det finns en film om spelet är konstigare.
Jag undrar om någon överhuvudtaget såg filmens manus innan den gjordes?
Kollar man på slutdelen av filmen så är det bra! Men tyvärr fattar 
man ingenting då det inte hör ihop med filmen alls!
Trots detta, är sanningen följande: jag kommer se filmen igen!
 
Storyn kretsar kring ett avsides land. Prinsessan Savina snackar om att
alla är lika värda, men Profion tror det är skitsnack och vill få
riket under sina klor. Samtidigt är tjuvarna Ridley och Snails på väg
att rädda imperiet från Profion. 
 
Skådespelarna är blandade. allt från en överdramatiserad Jeremy Irons,
som alltid är cool, till en värdelös prinsessa, Thora Birch som måste
vara den sämsta skådespelaren jag sett. Helt otroligt värdelös faktiskt!
Det är många hål i filmens historia. Exempelvis försvinner två 
karaktärer in i en karta och dyker upp sen utan att förklara vad som
hände. Och en av filmens skurkar har blått läppstift och sega reaktioner
både i tal och rörelser.
Nä, filmen var botten. Kanske en av de mest misslyckade filmer jag
sett. Ett misslyckande man bara måste se. Så kass så att den nästan
blir bra!
 
Jag ger filmen 1 guldkamera av 5
 
Robin