1

Crazy, Stupid, Love

Kärleken har kallnat. Känslorna ersätts med medelålderskriser.
Det var inte otippat att Emily ville ha skilsmässa. Ändå blir Cal 
förstörd. Han blir ännu mer deprimerad då han får veta att hon varit
otrogen. Men på vägen in i sin mörka sorg träffar Cal en kärleksmästare,
Jacob Palmer. Jacob ser det som en utmaning att få Cals liv på rätt spår
igen. Resan dit blir händelsefylld och för oss i publiken en komisk tragedi.
 
 
Filmen heter Crazy, Stupid, Love och är en väldigt lyckad Steve Carell film.
Jag gillar Carells filmer, men denna är nog bäst! Den håller en bra balans 
mellan sorg och lycka. Dessutom har alla filmens karaktärer kärleksproblem
vilket är mycket roligt och intressant att följa. Personligen tycker jag väldigt
synd om Cal. Han försöker undvika Emily när hon vill förklara varför hon
var otrogen. Hade jag varit i samma possition som Cal så hade nog jag
gjort som honom även om jag ville ge henne kärlek.
 
 
Få filmer lyckas kännas så verklighetstrogna och ändå lyckas
behålla filmens komiska distans. Många gånger används det klyschor
fast på ett komiskt sätt och vändningen mot slutet är riktigt bra! 
Crazy, Stupid, Love visar att även komedier kan ha överraskningar
och ett mycket välskrivet manus.
 
Filmen får även en skeptisk person som mig att få en klump
i halsen. 4 guldkameror av 5!
 
Robin
Robin, Crazy, stupd, love

Trevlig blogg - har lagt till er på länklistan.
Just den här filmen hör till de få acceptabla filmer inom genren romcom en genre jag gett upp på att se filmer om.

Svar: Mm, förstår hur du tänker. Bortser man från det normala "kärlekstalet" så lyckas denna filmen väl.
FilmFett